Langkau ke kandungan utama

patut ker?

salam...
patut ke aku dgn dia brgduh krna hal ini....

mlm td, dia mrayu2 aku kmbli kpdnya... aku neutral je. xkisah nk trma ke nk ptus ke... bl aku dh trma dia...tp, pg ni plak, dia dh nk clash...

aiyoooo.... memeningkn btul...

ni disbbkn oleh msj2 ni... aku sngja forward pd dia sbb aku nk tau pndapt dia... tp, akhirnya, dia putuskn hubgn kmi... cedih r jgk... tp, aku mls nk kecoh2... klu btul dia nk aku, prkara ni xkn brakhir di sni...


kak ina: slm. ni kak ina. jgn bgtau zul kak sms. nnti dia bg kak sbijik. sllu x zul sms atau cll sha?
kak ina: jgn bgtau tau.. klu x, dia akn ceraikan kak dgn talak tiga...


aku: oo ya ka dh khwn? sha xtau plak. sha pn xnk ambk laki org. xda la sllu cuma 2-3 hri ni.. kak ia, sha cdgkn kak ina bli buku Mmbina Hati Bahagia @ Mmbina Jiwa Serasi. Penulis, Dr. HM Tuah Iskandar. Nauzubillah... Smga kbhgiaan itu milik kak ina n suami. sha dh ada bf. cuma bru ni gduh. skrg dh ok.

Elo syg, u xnmpk ke yg i dh tulis 'sha dh ada bf. cuma bru ni gduh. skrg dh ok.'

kak ina: lum khwn lg, sha.. dia tu bkn suami akak syg oi.. kak tahu dr dulu dah sha dgn zul ni b'kwan.. akak no hal pasal n. nape sha? zul ada ke ckp dia xbhagia dgn akak?

sbb ni la kau 4wrd msj2 kmi pd my bf...
aku:monink syg...
dia: knpa u send i msj2 tu?
aku: i nk tanya u. apa pndapat u ttg kak ina tu? dh khwin ke blum? zul tu suami dia ke?

dia: i jd bodo. tp, kwn i akn dtg blik jp lg.
aku: u jd bdo? apa mksud u sbnrnya? u nk clash ek?

aku dh trhidu dia bersikap ke arah perpisahan... bru je mlm td dia kata, gduh bkn tiket utk berpisah... dan dia xkn smudah itu tgglkn aku... tp ini apa? sedihnya aku... sbb hal kecik je dia bt kputsn mcm ni... nmun bgtu, aku xnk komen2 lbh2... sbb sglanya trletak di tgnnya...

wah, mr r, i very miss u... tough!

dia: ya. i rasa ada 1 kkuatan utk kita clash.
aku: ok. go on..
dia: u p la usha jntan. jgn libatkn i..

trgamak dia kata aku mcm tu... pernyataan berunsur hinaan.. aku xnk ckp bnyk sbb kbenaran akn muncul juga suatu hr nnt... aku bersabar jer.. aku ni kan kuat bersabar.. pnyabar orgnya.. smga suatu hr nnt dia akan mnyesal dan waktu tu aku dh jd milik org lain.. bru padan dgn muka dia.... hahaha... jahatnya aku... xdela, aku x sjht tu.. cuma kdg2 je rasa geram mmbungkam di hati...

aku:elo, td ckp klu dia tau, akak kan cerai talak 3... blum khwin ke dh jd suami isteri? jujurla, kang sha tanya trus, naya je
aku: em, khwn sblum nikah la ni. org KL, mcm tu la. dh la, mls nk lyn u lg. i akan tnya pd zul. lantak r u kna papepn. ada i kisah? org mcm u xblh lyn baik2!

erm, xblh layan org mcm ni... buang masa jer... zul, akhirnya, awak berubah jgk.. mcm yg sha kata..

kak ina: adoiya tu cuma kiasan je. awat la straight sgt sha neh. mksud kak, klu dia tau kak belek hp dia, dan amek no tipun sha, msti dia mrh kak laa.. kak igt sha ni sporting orgnya.. tp, x..

aku: oit btina.. klu i xsporting, xdanya nk msj u baik2 n doakn u... dh la, i xnk prcya lg pd u
kak ina: xpe la.. lg sng. biar dia tahu. brgduh krna org ke3. akak dh brsedia ni...

hak eleh! myampahnya...

aku: zul tu xbf sha. skrg ni skdar kwn. dh xda pape prsn. dia bt hal. sha tgglkn dia. dh lama knal. sppunya pn knl.. bru 3 hri, dia cri sha blik. dia tu kerja apa sbnrnya?

teringat plak apa yg dia bt kat aku dlu. curang! dan trsa je nk bgtau siapa zul yg sbnrnya. tp, biarlah aku mnjaga aibnya, smga ALLAH mnjga aibku di akhirat nnt.. amin..

kak ina: apa nama sppunya? dia krja sndri. skrg ni perbaiki alat elektronik. akak tau sha lbh knl dia brbndg dgn kak.

aku: xda la knl dia sgt.. ni msj, kira warning xbg cntct dia lg ek.. ok, no hal.. wasslm..

kak ina: k la sha. akak mnta maaf klu sms akak mggu sha. xda pn niat kak nk timbulkn kekeliruaan pd sha.. mgkn ada sstgh prktaan yg akak tulis bt sha slh fhm dan tu bt sha bikin tggpn yg bkn2.. klu blh, kwn zul adalh kwn akak jgk. tp, trnyata kak xkeh sampai ke tahap itu.. akak xprnh pn nk mrh atau warning ssiapa yg brkwan dgn dia. tp ni lak pertama kali kak kna hamun mcm ni. dgn rsa rndah diri, kak mnta maaf.. hal ini akak akan sttlekan dgn zul..

dia nk sttle pasl dia, aku plak jd mslh dgn bfku.. pape pn, aku bersyukur.. sbb aku yakin stiap satu kejadian itu, psti ada hikmahnya...

klu stakat mcm ni pn blh bt kecoh, aku pn mls nk ribut... biarkan angin itu berhembus menampar ppku...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker