Langkau ke kandungan utama

tlg kerja

anything can happen.. that why life is wonderful.. struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one... no one you shouldn't hurt their feels!

salam.

mcm pelik jer tajuk ni... hihi.

kak ct call aku mlm td.. dia mnta tlg kerja dr 10-5 ptg... sbb xde staff.. sbnrnya, diorg ada buka booth, tu yg xcukup staff.. ayu plak, ada kelas... kira aku gnti ayu la..

xkisah la, org minta tlg, kn...


tp, aku lemah jgk hr ni... mls jer nk bgun sharp gi pukul 10.30... 10.18 bru aku bgun.. pukul 11 sampai..



masa sampai, ramai jgk org..
din n kak ct happy la sbb dpt tlg diorg...
zam balik n sapa aku.. happy n ada sstu je nmpk kat muka dia bl tgok aku... ala, jgn risau la, rhsia ko aku xkn ckp kat kak ct la... aku ni baik la orgnya.. waka waka...


blh tahn la ramai customer... aku rsa mengah la jgk, sb dh lama xkerja.. huhu..

tp, ada jgk msa sengang.. blh rehat jap.. wink2... hakhak..


hr ni aku bt mug... dlu2 pernh ke x bt... tp, aku msih igt mcmna nk bt.. huhu..


hr ni, ada dua org aku ambik shoot utk passport... sbnrnya, tiga.. tp, mula2 tu aku dh agak trlupa dgn kmra tu.. xpndai nk on n pelik rasa gelap...

masa senggang, aku belek balik kmra tu.. oo, baru aku igt din ajar aku sem lps, kat dpn tu mmg la gelap, xmcm kmra digital yg blh tgok mllui skrin tu.. hihi. kna tgok kat cermin tu... hihi...

zam ada rungut nk ambik staff.. aku ckp, hr ni aku tlg ja... sb sbuk..
kak ct tambah, klu la aku xde hr ni, xtau la mcm na... sb mmg ramai customer hr ni.. nk pulgkn bju kot (blazer)la, nk ambik pic yg dh cuci la, nk cuci gmbr, nk shoot la, bt mug la...

zam ada tnya aku, ada x kwn yg nk kerja? aku ckp, ada tp kelas dia pg-mlm... jwpnku tu bt diorg gelak jer... pndai aku bt lawak... hihi

aku tambah, awal sem ni kaya lg... hujg sem ni ramai la yg nk cri krja.. huhu...
aku cdgkn dia bt memo vacancy... n he agree it.. :-)



td, masa aku xtau mcmna nk take a photo, kak ct surh aku pgg ank dia n bwa g jln2..so, aku pn bawa la.. ckp2 dgn baby.. ramai yg tgok aku n syum..:-) ye la, mak muda. soooo sweeett! hahaha...



ada mak zam dtg, dia mcm prejudis je dgn org lain.. ye la, dia duk kl, biasa berhati2... tp, kat sni kedah la mak cik.. masih ramai org yg baik ht.. :-)

bpak zam, ok plak... tp, mcm indon skit.. huhu.. jawa kot..

adik zam, shali, 10 thun, ok... asyik nk usik aku jer... mnja dgn aku plak.. aku aggap dia mcm ank sdraku je, Adam. dia asyik berkepit dgn aleesa damia je.. huhu... baik plak lisha dgn pk su dia.. diam je, xngis, bwa g jln2 dgn krta sorg..

(kan ke best klu aku ada hp kmra.. blh snap pic.. hihi.. igt nk grab la satu..)


masa nk balik, kak ct sruh tulis dlm buku... tp, aku sdn la.. kata pn tlg... klu xbyr pn xpe.. aku ikhlas... tp, msa aku nk balik dh, dipggil.. igtkn nk mnta tlg pape la.. rrpanya, dia nk byr terus.. dr RM 15.. huray!!! huhu



then kak ct ckp, klu nk mnta tlg lg, blh x dia nk call aku? aku ckp blh jer.. dia pesan jgk klu aku sibuk, bgtau sibuk.. baik boss...


ikutkn ht, mmg aku nk kerja... tp mbak, kerjanya banyak sih... satu pn xbt lg.. hihi.. mlm ni plak, xde feels nk bt kerja.. apa dah jd...

Ulasan

  1. tq campbellaguilar...
    yup, absolutely, gold can't buy everything... Thank's God bcoz not all we must pay...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker