Langkau ke kandungan utama

Sengsara dan Bahagia

Anything can happen.. That why life is wonderful.. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one... No one you shouldn't hurt their feels!


Salam..

Hari ni aku gaduh dengan my boy friend. Benci sangat kat dia. Mesej dia, aku dah tak layan. Aku nak clash!

Tak de guna bersama kalau dia xboleh menghormati aku. Aku cakap sehabis baik, nasihat dia dengan lembut tapi dia balas dengan mencarut! Ade ke patut?


Mesej aku macam ni : u tgh kerja ke? kerja elok2, syg. niat krja ikhlas krna ALLAH Taala.. Insya-ALLAH, smua akn dprmudahkn-NYA.:-).. kerja pn salah satu ibadah. So, jgn mrokok sb akn jd shbt jin.
date and time: 10 Ogos 2010. 14:25:24

Baik ke tak mesej aku tu? Tapi, memang sampai hati betul dia perli sambil mencarut pada aku...

Memang bodoh punya jantan! Aku dah tak nak ada pape dengan jantan macam tu.

Aku benci dia!!! Cukuplah kesabaran aku di sini..







Masa aku duk tenteramkan hati, (sgguh, aku tak nangis pun!) datang plak abang angkatku.

Aku adik kesayangannya.. Itupun dah cukup. Dia selalu berada di samping aku saat aku susah, walaupun aku tak cari dia.. Mungkin ALLAH turunkan dia untuk membantu hamba Dia yang lemah macam aku ni.. hihi..


(Aku teringat, aku ada baca kat mana entah. Dia cakap, kalau kita tengah ada masalah, sebenarnya ALLAH terlalu dekat dengan kita.. T_T.. Terharu beb..)


Aku sangat bahagia.. :-)Aku bersyukur kerana dapat anugerah yang paling bernilai...




Ni la mesej aku dengan dia...

Dia: slmt brpuasa.. moga dpt puasa penuh yea.. hehe.. jge ksihatan sis tu. jgn la smpai sakit.. tidur tu satu ubat yg mujarab utk rohani dan jasmani.. so, citenye msti mau tido la..
ape pun bersusah2 dhlu. bersenang2 kmdian.. yg pnting jgn buang iman dan taqwa. klu x, x berertilah kesenangan tu..
lg satu, puasa smua ya (puasa dri mata, mulut,tlga, hati,nafsu,) bkn stakt makan je..

Aku: slmt perpuasa.
pjngnya nsht..
hihi.
tq. sha akn dgr ckp bro. tq ya.. :-)



Dia: tu bukan nsht bro la.. hehe.. Just nk mgingtkn my lovely sis nie jea.. mane la tau trlupe ke... sambil tu, blh igtkn diri bro jge..;)
owrite.. be good ya..

Aku: of coz la im good girl.. haha, prsn sudey...
tq bg igtn. bt yg trbaik utk puasa laki ni :-)
thun dpn blum tntu kita akn brjumpa lg dgn rmdhn yg mulia. so, do the best.


Dia: owh.. x la syg.. jgnla serius sgt, kna hepy la... ramadhan al mubarak kita dh tbe.. bulan utk kite tu..;)
hepi sikit ya.. bnyk pn ok jge... hehe..

Aku: hepi? sha xhepi ke? mgkn sb demam. nk snyum pn xlrt.. hihi.



Dia: insya-ALLAH.. niat dan harapan mcm tu la..
mkn ubt dan tdow tau.. bro doakn sis cepat smbuh agr mudah mnjlni ibdah puasa nnt..
xleh snyum rugi la.. xdpt nk bersedekah.. ;)

Aku: tq.
mgkin dh biasa bg sdkh snym sblum ni. so, skrg ni snyum dh kena 'reserve'. haha, blh x mcm tu?



Dia: amboi... pndai mnjwab ya.. tp, jgn la mnta mcm tu.. hehe.. bdoa bnyk2 agr leh dapat syumn yg mnis tu smula...

Aku:mst r pndai.
nk syum mcmna, bl snyum je rasa pening.
doa2'n la cpt sembuh n dapat snyum lg. rhsia keremajaan, rejuvenate..
k la, xnk ggu bro bt kerja..
sha mnta mf slh silap sha.


Dia: hehe.. mcm filem melayu la..
baiklah kanda maafkan adinda.. cpt smbuh ya... bro pn mnta mf jge kluade tsyg ke, trmuah ke.. hehe.
get well n live ur life with joy n happiness ;)


ayt last tu ya plg aku suka... live ur life with joy n happiness ;)
and ayt ni...
yg pnting jgn buang iman dan taqwa. klu x, x berertilah kesenangan tu..


Abang aku ni pndai buat ayat yang sedap-sedap. Boleh quote la dan letak dalam assignment. Haha...




Aku ada minta pada ALLAH supaya berikan aku hati yang baru. Sebab aku nak melupakan my boy friend (skrg dh x-boy friend) dan 'dia'..

Aku nak hati yang baru, yg suci. Aku tak layak memberikan cintaku pada orang yang bukan bergelar suamiku.


Rasa nak suruh mak carikan calon daan sape je yang datang merisik, aku akan terima...




Namun, aku dapat, aku sangat merindui dia, SUK Penang. Kuat betul cintaku padanya sedangkan perkara tu dah lama berlalu..


Aku pun berdoa supaya dia bahagia dengan pasangnnya. Kembarnya dah kahwin. Dia mungkin bakal menyusul.Aku cuma menantikan undangan dari dia. Itu pun kalau dia nak panggil la. Masa adik dia khwin, dia panggil.




Ya ALLAH, tabahkan la hatiku untuk menghadapi dugaan ini... :-/

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker