Langkau ke kandungan utama

Discussion About Inspira?

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!


Salam.


Ni aku ambik kat fb Jef. Saja nak letak kat sini sebab pada aku ada sentimental value. Hehe. Hanya aku dan dia sahaja yang memahami. Huhu, macam la ada rahsia sangat kan? Pada hal tak de pape pun. Saja kasi gimik.



PROTON INSPIRA IS A NEW MODEL FROM PROTON...HOW IT's LOOK A LIKE HA???EEmmm...
Yesterday at 1:29am · Comment · LikeUnlike

*
*
*
o
Mohd Hanis: probably look like lancer!!!!cool
Yesterday at 1:31am · UnlikeLike · 1 person You like this.

o
Jeffry: i'm already look for that car..tp cam xlawa jer..tp xtgok penuh lagi rr..
Yesterday at 1:32am · LikeUnlike


o
Noor Hapisah: just wait n see.. huhu
Yesterday at 1:33am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis: hurm
knowing proton,new born for sure excellent in term of style
but still dunno yet the performance
Yesterday at 1:33am · LikeUnlike · 1 person Yunikichan Yaya


o
Jeffry: uiitt..dont underesimate our national car eaa...i'm so proud of that...pepun harap2 lebeh baik dr sblumnya.. xsbar nak naik kete baru ko nis..heheheee..
Yesterday at 1:36am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis: sapa yg underestimate
aku pon pakai proton kot
huhuhu
Yesterday at 1:37am · LikeUnlike


o
Noor Hapisah sorry to interrupt. proud of proton? of what reason?
Yesterday at 1:38am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis being as malaysian la.lol
Yesterday at 1:38am · LikeUnlike


o
Noor Hapisah in one side, yes i m agree with u..
Yesterday at 1:40am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis da other side?
Yesterday at 1:40am · LikeUnlike


o
Noor Hapisah its hard to tell.. since Datuk struggle to polish their reputation, we all just wait n see how they perform.
Yesterday at 1:47am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis:
imma think slightly proton do perform good as well for their newcoming vehicles. same goes to previous one. heard also upgrading for satria safety equipment based on the customer's complaint. it shows that proton did follow the international car implementation.

however,we just wait and see as per mentioned by u.
Yesterday at 1:53am · LikeUnlike


o
Noor Hapisah:
hopefully, proton can keep maintain and upgrade their performance.
either wise, proton is new car maker compare to establish company like toyota n honda, almost a hunred years, if im not mistaken. so, like human, at around their age, such as teenagers, do upgrading slightly, try and error.
Yesterday at 2:01am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis: i can see da point
btw,
regards of honda and toyota, we just put aside
do not compare but others can be as guidelines to proton
Yesterday at 2:08am · UnlikeLike · 1 personLoading...


o
Jeffry: sudah....bincang la korang dua ea..nak tito dah..msg2 xtelan ubat lagi kowt..ngegeee..
Yesterday at 2:11am · LikeUnlike


o
Mohd Hanis: ubat cegah hamil ek?
ko sorg je telan kot
hahaha
Yesterday at 2:12am · LikeUnlike · 1 person Mohd Hanis


o
Jeffry: hahhaaa...nis2..ko nie..haiz...
Yesterday at 2:13am · LikeUnlike

o
Mohd Hanis: hahahaha
dah.dah.gi tido!
Yesterday at 2:13am · LikeUnlike · 1 person Jeffry


o
Jack Adnan D'Sparrow mcm lancer la bro... tgk kat profil aku ada gmbar penuh... hahhahhaa....
18 hours ago · LikeUnlike


o
Yunikichan Yaya: hanes.. i really like ur words..stylish
11 hours ago · LikeUnlike


o
Jeffry: sekinchan lagi pelik, owg duk discuss benda lain, dye duk sibuk menda lain..haizz...
11 hours ago · LikeUnlike


o
Yunikichan Yaya xde la.. hanes tu..cara dia becakap.. matang
11 hours ago · LikeUnlike


o
Yunikichan Yaya ko dah balik kampung ke blom
11 hours ago · LikeUnlike


o
Ismail Jeffry lom ag..balik lmbt kit kowt
11 hours ago · LikeUnlike


o
Yunikichan Yaya lamanye..
10 hours ago · LikeUnlike


o
Ismail Jeffry a'ahh..ada hal kit..
awat??
10 hours ago · LikeUnlike


o
Yunikichan Yaya tanya sahaja.. =p
10 hours ago · LikeUnlike


o
Mohd Hanis ape yg bestnye marini?aku tgk cm bese je.pelik.
7 hours ago · LikeUnlike





Sebenarnya, aku tau pe kelemahan Proton. Sebab sem lepas aku kena buat research kecil-kecilan, means aku kena jawab exam. So, kalau nak jawab exam, kena la faham apa masalah Proton dan apa kelebihan dan apa yang boleh Proton up grade lagi untuk bersaing di arena antarabangsa.


Tapi, kat internet ni aku takut nak cakap banyak-banyak. Kang diorang saman aku, jenuh la. Aku risau diorang guna Akta Komunikasi dan Multimedia 1997 pindaan 2000++. Kena aku kalau aku banyak-banyak cakap pasal yang buruk pasal diorang. Hehe.


Aku ni orang susah, jangan saman aku.


Aku 'telah'(agak)Sekinchan ni suka Hanes. Haha. Sebenarnya, aku pelik jugak sebab pe hal plak si jef ni biarkan kami berbahas.. Aku memang dah menggeletar badan tanda aku sangat tak sihat dan memerlukan rehat segera.


Tapi, aku kuatkan hati untuk bincang isu ni. Aku tak nak diorang tak nampak apa yang aku nampak. Alhamdulillah dia dapat melihat point aku. Masa Jeff masuk mencelah tu, aku dah tido. Nasib baik la aku tido, kalau tak malu la jugak aku. Ye la, aku perempuan kot..


Aku rasa mamat ni sangat patriotik. Bukan bab ni jer, ada bab-bab lain lagi.Dia sangat bangga menjadi rakyat Malaysia. Proud to be Malaysian la,kan?


Aku proud jugak, tapi aku rasa banyak lagi yang Malaysia ni perlu berubah dan belajar dengan negara lain. Yay!




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker