Langkau ke kandungan utama

Kau Yang Ku Sayang (Blogger): Part 4


 

Assalamualaikum...

Entri peribadi. Sambungan kepada entri terdahulu, part 1, part 2 dan part 3. Sudah baca ke? Kalau belum, ada baiknya baca dulu, nanti tak faham pulak. Ekeke~

Kalau dah bersedia, one, two, three and go..

Langit mendung. Awan kelam. Begitulah rasa hatiku. Muram.
Aku buka blog seseorang. Ada lagu. Ya ALLAH, sedihnya dengar lagu sedih.. Cukup-cukup, tak nak dengar dah. Aku rasa hatiku bagai dicarik-carikkan. Pedih.
Terus aku klik butang pangkah pada blog tersebut. Minta maaf pada kawanku itu. Aku bukan tak nak join peraduan yang sedang berlangsung tapi aku tak kuat, lantaran si dia pun ada sama, malahan bertindak sebagai promoter.

Dia masih belum memaafkan aku.





Ni yg susah ni.. Nak pujuk, mau makan masa setahun, dua tahun.. Oh, sick of them. Nak buang, susah..

Aku bertanyakan hal ini kepada kawan-kawan kumpulanku.
Apa nak buat kalau korang merajuk dengan kawan, dan remove fb dia (Merajuk la konon), kemudian, bila korang request add balik, dia dah tak accept?

"Sedih.. dia dah bagitau rahsia dia dan dia percaya tapi kerana terasa hati, pergi remove dia.. Mesti dia lagi-lagi terasa, kan?" Aku rasa bersalah. Bersalah sangat sebab tersilap langkah.

"Entahlah tak pernah berlaku, so no komen. Hehehehe"

 
"Cuba fikir.."

"Ermmmmmm"

"Ermmm rasanya kalau merajuk terus remove tu mcm perbuatan tak matang jer..Cewah..Hahaha Tapi biasanya bagi saya, kalau dh confirm xleh terima dia sbg kwn, baru leh remove.Takut jd gini lah.. Dia pastinya sangat kecik hati sebab merajuk sampai sanggup remove dia from friends list." Terpukul aku kat situ. Menangis.

"H
aha~ itu la namanya merajuk.."

"Memang tak matang pun, nak bermanja2 la kata kan.." Aku membela diri.

"Aiihh~ Susah la nak fikir masalah ni. Kalau merajuk-merajuk manja pujuk la manja2. Lalala..."

 "Haha~ nsib baik dia tu blogger jugak.. senang sikit nak pujuk.. buat entri khas utk dia la." Walaupun aku rasa belum tentu dia nak maafkan aku lagi. Tapi tak salah kan kalau berusaha?

"Waaa~ kalau macam tu nak merajuk jugak la dengan dia.. Nanti boleh buat entry special tak? Huhu.

" ‎'Dia'? siapa dia?"

Jeng, jeng, jeng...

" ‎'Dia' 2 cik Noor Hapisah laa~"

"Oo.. Meh-meh, cepat.. Sapa nak merajuk dulu? Hohoho...

Antara nasihat yang lain adalah:
1) "Buat account baru, add dia. Haha~"
    
"Tak nak la smpai buat account baru.. Chill dengan account lama, sudah.. Nak berkawan ni kena ada keikhlasan. Kalau nanti dia dapat tau yang kita la sebenarnya, dia remove plak, lagi sakit hati + susah hati"

"Hahaha okay, tak payah add terus. Merajuk la sorang-sorang sana."
   
"Ganaznya mamat ni.. Ada awek ke x lg?" Aku gurau-gurau dengan temanku.

"Hahah ;D"
2) "Bagi lah dia masa. Kalau dah tenang nanti pi pujuk.. Cewah..
      
"Take a time"

3) "Buat dek je laa. Haha"
Buat dek je? Oh, tidak! Perlu berusaha.


 Sudah nampak sinar.. Semoga terbitlah mentari di ufuk timur.. :-)

Then, nampak dia kat facebook. Sebab aku ada request nak jadi kawan. Tapi dia tak jawab pape. Kemudian, aku ada mesej dia, pun diam.

Jadi, aku ingat, aku nak remove je permintaan menjadi rakan. Ingat nak request lain kali. Bila hati dia dah okay. Tapi, masalahnya aku takut tak sempat. Aku betul-betul takut tak sempat.

Tadi, aku ternampak dia postkan sesuatu pada FB. Maka aku pun klik link tu. Aku nampak kawan rapatnya kat satu link kumpulan. Aku nampak dia jugak. Tetiba aku nampak dia meluluskan permintaan menjadi rakan kumpulan tersebut.


Aku pergi ke ask to join jugak, mencuba nasib. Dia add tak lama kemudian. Gembiranya aku.

Diorang sambut kedatangan aku. Apatah lagi kawan perempuanku. Mungkin dia tak tau apa yang telah terjadi antara kami. Pada sebelum ini, aku sangka dia tahu hubungan kami dah tak berapa elok.
Aku tahu, yang buat hal kat xxx tu gara-gara geng ko, kan? Proud jugak.. Ahaha~



Kat sana, aku buat hal sendiri. Tapi, aku akan ikut komen di mana dia bagi komen. Fuh, tak mampu aku. Aku memang salute la pada admin macam dia. Kejap dia ke sana, kejap dia ke sini. Nak kata laptop dia laju, laptop aku pun laju jer.

Sungguh, aku tak larat kalau nak jadi admin yang mesra macam diorang ni. Seperti yang dia pernah cakap padaku, dia ni admin untuk forum apa ntah. Ada dia bagi aku tengok hari tu. Terlupa dah.

Tak sanggup aku nak jadi admin dan duk depan lappy tanpa buat kerja lain waima kelip mata pun.. Memang salute.

Dia jarang nak komen bila aku nyatakan apa-apa. Bila aku belek-belek balik, terasa jugak. Tapi, tak kan aku nak buat sensitif dalam tu kot? Chill sudah..

Mungkin dia masih terasa..

Minta maaf, aku remove tu bukan sebab aku tak nak kawan. Tapi sebab aku terasa dengan ko. Aku ni perempuan. Kadang-kadang cepat terasa.

Lagipun, kenapa ko tak add aku dulu? Aku remove sebab aku nak tunggu ko add aku. Kalau betul la ko nak kawan dengan aku, kan? Tapi.. Ah, aku sedih ni..

Tak pe la. Ko dah sudi accept aku dalam group ko pun aku dah bersyukur sangat. Aku boleh lagi rapat dengan ko. Walaupun ko tak tegur aku, tapi aku selalu memerhatikan ko. Aku sayang ko. Aku risau pasal ko.

Kita kan kawan. Bila ko tak ada, aku rasa sedih sangat. Aku rasa bersalah. Aku nangis sorang-sorang. Kadang-kadang aku nangis berair mata, kadang-kadang aku nangis dalam hati.

Aku minta maaf, aku tak patut buat ko macam tu. Serius, aku sayang ko. Aku risau pasal ko. Walaupun ko cakap, "tak apa, aku okay" tapi aku tau ko sakit.. Sakit sangat, kan?

Aku teringat balik link ni. Tak, ko tak bebani aku. Aku terima semua ni. Memang la aku sedih dan aku nangis, jugak risau pasal ko. Tapi, dengan semua ini, ko rasa lebih tenang, kan? Marilah kembali untuk bersandar di bahuku.. Anggap saja aku ni kakakmu dan kau adikku (macam lirik lagu Pagi Yang Gelap oleh Hujan, kau abangmu dan aku adikmu).


Terima  kasih atas kepercayaanmu. Sekali lagi, marilah berteduh di bawah lindungan kasihku.

Aku mahu tahu, siapakah yang ko amanahkan untuk memberitahu kami nanti? Ingin ku bersahabat dengannya.
Aku tahu, yang buat hal kat xxx tu gara-gara geng ko, kan? Proud jugak.. Ahaha~
Sekiranya teman-teman, kekasih hatimu serta org-orang yang engkau sayangi sudah pergi dan kamu tidak lagi tinggal di hatinya, maka ketahuilah Allah tetap ada menemanimu tidak kira dalam apa jua situasi sekalipun. Yakin dan rasakanlah kehadiran-Nya.
Pengorbanan demi pengorbanan, namun masih jua kelam di mata itu... Keputusan di tanganku sama ada mahu mengundurkan diri atau teruskan tanpa perasaan.
Ketika kerjamu tak dihargai, saat itu kau sedang belajar KETULUSAN
✿ Ketika usahamu dinilai tak penting, saat itu kau sedang belajar KEIKHLASAN
✿ Ketika hatimu terluka sangat dalam, saat itu kau sedang belajar MEMAAFKAN
✿ Ketika kau merasa sepi & sendiri, saat itu kau sedang belajar KETANGGUHAN

     •♥• BELAJARLAH DAN TERUS BELAJAR •♥•


Apa pendapat korang?
Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. Asalkan aku dapat dekat denganmu, itupun sudah cukup untukku..

    BalasPadam
  2. cinta itu tdk dpt dirungkaikan sebabnya...keistimewaan yg ada membuat hati ini menyinta...insyaAllah hatinya takkan keras selamanya...semoga dia mnerima kamu semula... :)

    BalasPadam
  3. @cIk IRa

    TQ Ira. Sedap kata-katamu itu melunakkan hatiku.

    Semoga perhubungan itu kembali mekar seperti suatu masa dahulu.

    BalasPadam
  4. @Sylangster Pressure

    Tq sudi baca..

    Next tu dah lama siap la.

    Ni linknya
    http://sha-myheart.blogspot.com/2011/05/kau-yang-ku-sayang-blogger-part-5.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker