Langkau ke kandungan utama

Baik Macam Dafi




Assalamualaikum...

Entri merapu.

Jom layan imaginasi sikit.

Latar masa: zaman belajar kolej, siap pakai baju seragam. Pagi, selepas kelas. Umur kita pun belasan tahun (18-19 tahun) yang baru nak mula kenal hidup, gediks sikit dengan lawan jantina tambahan pula bila berwajah sedap mata memandang. Ok tak dengan latar tu?

Jom kembali ke sekolah..

Aku sampai kat kenderaan. Alah, terlupa ambik kunci pula. Dah la berulang balik dah tadi. Kena pergi semula ke kelas.

Ala, budak diploma keluar kelas dah. Berharap kelas aku, Sir tak tutup pintu lagi la. Aku yakin, aku tinggalkan kunci  kenderaanku dan sweater di atas meja.



Aku berlari. Melalui kereta-kereta mewah. Kereta-kerata itu milik penuntut yang sudah bekerja dan anak orang kaya. Fuh, semua kereta mewah tu.. Macam-macam jenis, ada jugak bentuk yang lucu. Haha~

Alamak, budak diploma dah keluar. Aku perlu mendaki tangga kat bukit tu. Mereka pula sudah berdiri di tangga, mahu turun. Aku perlu cepat, kang Sir tutup bilik kelas, dengan apa aku nak balik? Tak ada bas. Dah bawa kenderaan sendiri, tak kan nak balik dengan bas kot? Nak tumpang orang? Aku tak kenal sesiapa.





Berlari aku daki tangga. Ada dua laras tangga. Satu ada seorang budak perempuan, satu lagi budak laki. Budak laki tu beria-ia pandang aku. Dia senyum sambil hulurkan tangan. Eh, dia Dafi.
Dafi memang baik (tiru ayat kumpulan Sepah-Maharaja Lawak)



Dafi


Aku naik sebelah tangga yang budak perempuan, sendiri. Kesian jugak pada Dafi. Tapi aku tak suka nak susahkan orang kalau aku tau aku boleh buatkan sendiri. Aku bukan perempuan yang gedik.

Ada pula budak perempuan kat tangga tu tak bagi aku laluan nak naik. Aku tolak dia sikit. Ye la, kalau tak, aku akan jatuh. Bukan dia tak nampak aku sedang naik tangga, dia memang tengok aku pun.

Aku cakap " Sorry," dia buat tak tau jer. Sekali lagi aku minta maaf.
Kali ketiga, aku minta maaf sambil tunjal kepala budak perempuan tu. Dah tak dengar sangat kan?Wakaka~

Lepas tu, aku cakap aku tak kisah kalau dia nak lawan sebab aku pun ada martial art. Haha~ ganasnya aku.





Kenapa lelaki muka macam Dafi nak tolong aku, ye? Kenapa aku ganas sangat dengan budak perempuan tu? Sebab budak perempuan tu kurang ajar. Wahaha~ ganas betul.


Siapa tu Dafi? Budak AF dan anak kepada menteri.. Er, apa ya nama bapak dia, sedap jugak nama bapa dia, terlupa sudah. Sabri. Itu jer yang aku ingat. Korang search la sendiri kalau nak tau. Aku malas nak ambik tau sangat pasal artis ni.


Dafi ni comel, kan? Tak percaya, meh srcoll bawah ni..

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l





Tak nampak? Tak pe, meh tengok pic ni pulak. Sroll lagi.

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l




Comel, kan encik Dafi ni?


Dafi baik? Tak tau la baik ke tak.. Sebab dengar-dengar.. Erm, dengar je kan? Tak tau betul ke tak.. =)

Tapi bila Sepah sebut:

"Kalau nak baik, kena jadi Dafi. Dafi kan baik. Tenda biru..."

Wahaha~ Lawak la.. Terus jadi ikutan orang.."Kalau nak baik, kena jadi Dafi" atau " Baik macam Dafi"..


P/s: Alamak, ada orang terasa daa.. Aku cuma berpegang pada satu jer. Kalau jodoh tak ke mana dan kalau kita ada jodoh, tolong la ubah perangai ko.

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker