Langkau ke kandungan utama

[Bakal Jodohku]: Aku Minta Maaf, Andai Melukai Sekeping Hatimu..




Assalamualaikum...

Sengsara rasa sedih ini..
Sakit.
Aku dah jatuh sakit.

Aku nak clearkan segalanya..

Sesungguhnya, aku memang marah pada dia. Lantak dia la. Kalau dia punya ruang untuk mengutuk aku, aku jugak ada medium melepaskan rasa.

Aku nak mengatakan, segala apa yang aku tulis di situ adalah dari nafsu amarah. Segalanya nampak sangat geram dan marah. Aku pun sudah menyatakan di entri itu yang aku menulis dengan marah.
Aku mahu jelaskan di sini, walaupun dia tak akan baca, walaupun apa kata korang pada aku. Aku tak kisah. Aiman tak kisah.. Haha~ (Eh, gelak pulak.. Kita sedang membicarakan kisah dengan nada sedih. Jom-jom, ubah feel jadi sedih balik. Wink.)

Sejak dia datang rumah aku, aku cuma berharap kepada keajaiban, macam cerita Sepanyol Juana la Miracle, (korang tengok tak cerita ini, dulu?.. Haha~)

Aku berharap akan keajaiban, dia akan menyukai aku. Sungguh, aku berharap begitu.

Dua hari kalau tiada perkhabaran berita dari dia, aku merinduinya walau tika dan saat itu dia hanya menghubungi ayahku. Aku masih tiada telefon. Mendengar nada suara dari ayah, aku tahu yang tu telefon adalah dari dia. Sejuk dan tenang rasa hatiku, juga debar pada masa itu. Aku tak tahu apakah kuasa yang merasuk diriku ataukah permainan syaitan?

Bila aku sudah ada telefon, aku berharap yang dia akan menelefonku, mengirimkan aku mesej. Sungguh, itu yang aku harapkan setiap hari, setiap saat waima saat ini pun (bila dia sudah mahu menjauhi diriku). Sedih juga tapi inilah jalan yang telah tersurat kepadaku.

Kenapa aku tak tulis pasal dia selepas dia datang rumah, walaupun ada yang menantikan entri tersebut, walau ada yang ingin menatap cerita itu? Jawapannya, aku takut. Aku takut berharap pada yang tak pasti. Aku takut kecewa. Aku takut digelakkan.

Lagi pula, dia jugak ada blog dan sering mengintai serta membaca segala tulisan di blogku ini. Adalah tidak adil untuk dia membaca di sini sedangkan aku tak tahu apa-apa mengenainya. URL blognya pun aku tak tahu. Facebooknya pun tiada gambar. Betapa berahsianya dia tapi dia juga mendesak aku menaip cerita ini. Adilkah

Kalau dia begitu merahsiakan, mengapa mesti aku begitu terbuka menceritakan segalanya?

Kepada didi nong Adibah, pak cik encik Khairil, dan siapa lagi ya yang ingin mengetahui kesinambungan cerita.  Kali ini aku ceritakan pada korang.

Orang sangat biasa. Kelakar jugak. Tapi boroi. Haha~ Apa ni, bro belum kahwin, perut dah ke depan ke? Kalau dah kahwin nanti macam mana pula?

Pabila aku menatap wajahnya, ketenangan yang aku rasai. Aku tahu, dia bukan jenis kaki perempuan. Aku tahu hal itu tapi aku sengaja memburukkannya di entri amarah itu. Aku minta maaf.

Mati pula cerita aku ni. Dah mati akal. Haha~ Apa lagi ya, yang harus aku ceritakan?

Oh, pasal entri itu, aku tahu dia terasa. Memang sengaja aku buat dia terasa. Aku ingin mengingatinya, bukan dia saja yang boleh membuatkan aku begitu. Aku boleh buat lebih dari itu. Jangan cabar aku.





Aku bukan takut kau merupakan kenangan buruk, aku cuma takut ia membina impian merapu saja. Aku takut. Aku takut aku perasan. Aku takut aku dibuai mimpi panjang yang tidak berkesudahan.

Kepada sesiapa yang membaca entri ini dan entri itu, minta maaf kerana aku emosional pada entri terdahulu. Kadang-kadang, untuk mengubah sesuatu, kita perlu berasa sakit.

Ya, aku sakit sekarang.. Tapi aku sudah terangkan segala-galanya di sini. Aku berharap akan kemaafan darimu dan aku boleh hidup dengan tenang, bersamamu atau tanpamu.

Satu pesanan untukmu, tolong hormati orang lain. Aku tahu, aku terlalu hina di matamu. Kerana itu kau mengutukku. Terima kasih di atas kesakitan yang kau berikan..

Cukup setakat ini penjelasan dari aku. Ku harapkan segalanya jelas dan aku boleh bernafas dengan lega. Aku rimas dengan segala penafian di entri itu.


Terpulanglah kepada dia, apa yang ingin dia lakukan sekarang ni.

Aku? Aku tak kisah. Apa-apa pun boleh. Aku tak kisah kalau bersendirian kerana aku sudah biasa begini. I'm used to be like that. A reason sweet to be single. =)

Kalau berdua, two better than one (lagu Taylor Swift) pun aku tak kisah. Aku rasa ingin didampingi, rasa ingin disayangi, rasa ingin dilindungi. Tapi kalau nak kena layan perangai yang menyakitkan hati, aku lebih rela bersendirian. Mungkin jodohku sedang menunggu di Syurga. Cewah, jiwangnya ayat.. Harhar~

Kadang-kadang aku merasakan dia adalah jodohku. Ataukah itu mainan perasaan?


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. kuatkan semangat ye..single lagi best :)

    BalasPadam
  2. semoga berakhir dgn happy ending ek. taknak sedih :) be strong

    BalasPadam
  3. be strong kak ! i know u can :)

    BalasPadam
  4. @fadh leyanie

    Semangat kite akan kuat. TQ ya..

    Single is sweet but two better than one. haha~

    BalasPadam
  5. @EZAN IDMA

    Hopefully.. Tapi kalau sad ending pun, kite tetap happy bcoz i m happy go lucky =)

    Dont worry, i not in sad mood for long period.. nak bermanja dgn encik abg sikit. hahahaha~

    BalasPadam
  6. @nawal addina

    Ya, i'll be strong.

    Tq dear bcoz believe in me =)

    BalasPadam
  7. kalau jumpa dengan dia , cuba penampar tengok . Dia balas tak ?

    Kalau dia tak balas memang ada jodoh lah tu .. okay apa aku merepek ?

    BalasPadam
  8. berdoa semoga diberikan yang terbaik...hehe...suspen juga.
    boroi tu bukan trademark orang kahwin saja yang pakai tau....hehe orang bujang boroi sebab cacing...

    BalasPadam
  9. @touya:

    Kalau aku tampor ko dulu, boleh tak? haha~ nak merapu sangat, meh aku balun ko dulu. Wakaka~

    BalasPadam
  10. @Encik khairil:
    Amin..

    Suspen? A ah..

    ye ke pak cik? hahaha~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker