Langkau ke kandungan utama

Dan Air Mata Peneman Setiaku..

Assalamualaikum...

Entri peribadi dan terlalu peribadi. E- Diary

Aku cuma nak meluahkan saja, tiada kaitan dengan sesiapa.

Malam semalam, aku kurang ada mood nak berSMS. Dah tu, dia pula bangkitkan hal yang aku tak sukai. Hal yang dia kutuk aku sedangkan dia lebih teruk dari aku. Sepatutnya, aku yang kutuk dia, sebab siapa yang lebih menguasai bahasa? Tapi aku tak buat begitu, kerana itu bukan budaya aku.

Sungguh aku sakit hati. Ye la, dia kutuk aku bagai nak rak tapi dia haram pun tak reti. Kalau perkara ni berlaku pada korang, korang akan marah tak?

Aku tak kisah sangat tapi aram di hati selagi dia tak minta maaf. Mungkin dia anggap ia perkara kecik. Ya, kecik. Tapi pabila aku sudah terasa, ianya bukan kecik lagi.

Seumur hidupku belum pernah orang kutuk bahasaku. Kalau nak cakap aku ni berlagak cakap KL, aku tak kisah. Sebab itu mungkin 'salah' aku, terbiasa dengan bahasa KL. Itu aku boleh terima.


Aku bukanlah perempuan gediks atau manja-manja gatal yang nak merajuk atau terasa sesuka hati. Aku ni jenis kasar. Tak de nya nak senang-senang nak terasa.

Ko kata ko nak berkawan dengan aku, kan? So, kalau berkawan dengan aku, kena la ikut cara aku, cakap kasar-kasar. Aku tak biasa la kawan dengan lelaki tapi cakap lembut-lembut. Tak caya, tanya Wawan..

Dah tu, ko nak ubah aku suruh cakap lembut dengan ko.. Ko pun tak minta maaf pada aku pasal ko kutuk aku kaw-kaw, lepas tu nak suruh aku ikut cakap ko?

Aku memang dah malas nak mesej ko pada malam semalam. Tapi ko nak jugak. Dah tu, ko tanya aku perkara yang ko tak boleh tahu tapi bila aku bagitau, ko perli-perli aku.

Ello, kalau ko tak boleh nak pergi tempat yang jauhnya memakan 2 jam, pe hal pulak kata boleh berulang dari tempat ko ke rumah aku yang makan masa lebih dari 5 jam? Sakit hati jer aku dengar, ko tahu tak?

Sebab tu la aku balas, 'ko nak tahu apa ha?'

Aku dah rasa curiga pada ko. Kalau betul ko nak belajar, buat la cara betul nak belajar. Tanya elok-elok. Kalau ko tak yakin boleh bela diri ko, tak payah nak belajar. Ko tanya la kawan ko. Kawan ko kan jurulatih. Aku ni ahli biasa jer.

Aku rasa ko ni saja ja nak cari jalan kutuk aku lagi.

Entah lah, aku tak faham la ko ni.. Aku tak tau apa yang ko nak sebenarnya dari aku. Ko nak harta aku? Aku mana ada harta.. Ooh, ko nak balik top up ko? Nanti aku bayar la.

Dia yang top upkan hpku. Aku tak suruh, aku tak mintak.
Maghrib bila aku cek handphone sebab tadi aku tinggalkan caj, (jom tengok cara jaga bateri hp) ada 2 miscall dari dia dan satu mesej. Aku tersenyum gembira. Aku baca mesej. Dia bagi no top up. Aku segera top up kan.

Pesannya, bila dah dapat kredit bagitahunya. Aku nak bagitau dia pada masa tu jugak, tapi risau menggangu khusyuk solatnya. Lepas tu pulak, risau menganggu bacaan Yassin, sebab malam Jumaat.



 
Lewat malam, baru aku bagitau dia. Nak bagitau awal, malu pada mak kalau beliau tanya siapa yang aku mesej tu. Sebab sekarang ni mak banyak menempel dengan aku, belajar (sampaikan banyak aku typo dalam entri sebelum ni). Manakan nak ajar atau dengar cerita mak dengan nak taip lagi. Minta maaf la ye, ada typo.

Bukan aku tak hormatkan mak. Aku hormat tapi aku malas nak dengar cerita pasal umpatan orang ni. Aku kan jenis lelaki sikit, mana suka dengar umpat-umpat ni. Salah satu cara aku nak bagi hentikan umpatan tu, aku menaip la. Haha~

Ok, sambung balik.

Aku tak bagitau dia yang handphoneku dalam mood silent, sebab tu aku tak angkat dia call. Dah silent, kan mana la nak dengar.

Lepas semua tu, dia marahkan aku. Dia kata.. dia kata... Erm, biarlah ia berlalu. Ia sungguh menyusuk hatiku.

Aku berfikir dan berfikir.. Aku masuk tidur awal, walaupun hati memberontak untuk blogwalking lagi.

Akhirnya, pukul 1, aku kirimkan mesej kepadanya:

Awak orang baik.
Minta maaf, saya tak sebaik awak..
Nanti saya bayar kredit awak.
Minta maaf kalau ganggu.
~Away~

Aku rasa itulah yang sepatutnya, aku away a.k.a aku menjauhkan diri bila dah dia keluarkan kata-kata itu. Tapi sedihnya aku, hanya Tuhan yang tahu. Air mata menjadi peneman setia. Tapi kenapa perit saja air mata ini mahu keluar?

Seksanya aku rasakan. Hampir sejam juga aku menangis. Ku pujuk hati..


Aku tahu, aku tak sebaik bekas tunangnya.. Aku tak nak sebut sebenarnya. Tetapi memandangkan dia pun sudah mengeluarkan kata-kata begitu padaku, ku kira dia tak akan menjenguk blogku lagi.

Lemah saja rasa badanku. Ah, aku tak boleh sakit lagi. Aku kena kuat. Aku harap semuanya akan kembali pulih. Hope everything is all right.

Bila bangun pagi, mataku sembam. Perit.

Pada sebelah tengah hari, aku nampak dia memberi mesej kepada ayah. Kemudian, aku terdengar ayah berbual di talian dengannya. Kan aku sudah kata, kalau dia yang call, aku akan tahu sendiri. Oh, apakah makna di sebalik pengertian ini?

Aku tak tahu sama ada ayah yang bertanya atau dia yang mengadu. Aku tak tahu. Kalau dia mahu pergi pun, apa yang boleh aku buat? Aku tak kan halang dia. Kerana aku bukanlah idamannya.

I have to be strong to face this situation. U can do it, Sha..


Sebenarnya, aku sukakan lelaki yang agak garang seperti Dong Ming Si (Meteor Garden) dan Tae Kyung (He's Beautiful).

Aku rasa seperti ingin membuat perangai untuk meninggalkan kenangan. Entahlah, kenapa dengan aku ni? Aku nak gila-gila. Tak sudikah kau nak bergila-gila dengan aku?

Sumber gambar: Google.
Tulisan atas gambar: Sha MyHeart

P/s: Aku menantikan panggilan dari dia, memujukku.

P/s/s: Sha, stop waiting for person who hate u. Hurt!

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker