Langkau ke kandungan utama

Teman, Aku 'Kan Ada





Assalamualaikum...

Kali ini aku nak post entri bersajak pula. Inspirasi dari seorang teman baikku di Sintokkian.

*Sunyi diriku tanpa kehadiran dirimu

Teman,
ku tahu kau bersedih hati
tapi aku 'kan ada
boleh menemanimu

Adakah terlalu dalam luka yang dia tinggalkan?
mendengar ceritamu, aku simpati
aku geram pada peremuan itu
teganya dia perlakukan kau sedemikian rupa!

Teman, aku merasai kedukaanmu
aku 'kan ada
aku temanmu
suka dan dukamu
marilah kita harungi bersama
sambutlah huluran tanganku ini

Tak perlu kau ragu dengan aku
aku 'kan temanmu
walau hidupku bakal bersinar ceria
tidak ku lupa padamu
temanku yang bermendung duka

Teman, andai kau anggap aku ini temanmu
berikan aku kesempatan menjadi teman terbaik buatmu
kerana kau juga teman terbaik untukku.


Aku rindukan dirimu yang ceria dan tabah menjalani semua ini
Aku rindukan dirimu yang gembira dan bongok keanak-anakkan
Aku rindukan dirimu yang mengusikku dan membahan aku
Aku rindukan kau di Sintokkian.

Sha
9.43 am
2 Jun 2011

P/s: Sunyinya rasa bila kawan baikku di Sintokkian tak de.
1. Wawan- sedang kesedihan
2. Peyan- berkursus
3. Jerza- Baksis
4. Anip - senyap pulak..
5. Ijam- sibuk dengan Digi Awards

Sintokkian yang lain?
1. Izahar- ada tapi ikut mood dia jugak
2. Tok Wan Muda- dah cuti, senyap
3. Aini- dah balik kg, jarang on line
4. Erleena- mmm..
5. Haziqah- agak senyap
6. Admin- Firdauz, Efina dan Ariffin - bukannya nak borak sangat.
7. Syida- agak senyap juga
8. Shahril- tak banyak borak
9. dan lain-lain yang tak sempat nak ingat dan sebut nama

Tahniah la kepada admin dan ahli yang aktif sebab sudah menguatkuasakan kumpulan dengan tanpa sebarang ping. Semoga kita boleh berborak lagi, k. Macam dulu. Macam mana perkenalan aku dengan Wawan, Peyan, Anip, Tok Wan Muda, Izahar..



Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. sweet laa . kwn sy takde pon bg sajak2 cantu , jelez meyh ! -.-

    BalasPadam
  2. @nawal addina
    ye ke?

    alala, kesian dia..

    meh, jadi kawan kite.. Nanti kite tulis sajak utk awak, nak nawal?
    kite bagi nawal (hadiah) kat awak, nak? =)

    BalasPadam
  3. we are not alone if we have a good friend. :)

    BalasPadam
  4. @kotak bulat

    TQ.. Segala pujian hanya kpda ALLAH. Kite cuma penyampai shja =)

    BalasPadam
  5. bestkan ramai kawan... tetiba rasa cam nak renion plak... tapi confirm ramai tak datang... yela semua pun sibuk... suka sajak tu...

    BalasPadam
  6. @izni.nabilah

    yup, i agree with u.

    we are not alone if we have a good friend n we r good friend to our friends too =)

    BalasPadam
  7. @dwaty

    a ah.. kawan ramai. Tapi bila buat reunion, semua excited nk join tapi ramai je yg tak berkesempatan

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  9. aku tak sedih la...poyo je tu nk bg blog sedih2..haha

    BalasPadam
  10. @Sylangster Pressure

    kalau tak sedih, ok la..

    poyo? ko mmg poyo pun =P

    BalasPadam
  11. poyo pn poyo la yg pnting aku hepi dan x kacau org..setuju x? x stuju blah! :p

    BalasPadam
  12. @Sylangster Pressure

    setuju dgn ko. Ya, hidup ni perlu happy, jgn asyik nk sedih2 jer, tak baik utk jiwa..

    Ah, tak kira! Nak ikut ko..bhaha~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker