Langkau ke kandungan utama

Perihal seorang Aku... Sha (11)

Assalamualaikum...

Entri peribadi.

Lama rasanya aku tak menulis dalam siri Perihal seorang Aku... Sha ni. Last tulis dalam bulan April 2011. Sekarang dah hujung bulan Julai.

Pagi tadi, aku bermimpikan er.. tak de nya aku nak mimpikan apa-apa. Haha~ Pagi tadi tidurku terganggu dek kerana bunyi mesej yang masuk ke handphone hadiah dari ayah.

"Selamat berpuasa dan selamat pengantin baru" - KH.

Tersenyum juga aku sendirian. Apa la yang 'ayahanda' fikir ni?

Tengahari, aku dapat berchat dengannya. Nak balas mesej, kredit baru jer expired malam tadi.
Aku terangkan yang kredit habis. Tiada respons. Bila aku nyatakan yang aku tidak pernah berkahwin, cepat je dia balas. Oh, hati lelaki yang seorang ini...

Dia kata dia dapat tahu dari blog aku dan entri ini 4 things make me happy


Haha~ Sebenarnya, aku tulis jer macam tu. Kami tak declare apa-apa lagi.  Dia masih nak mengenaliku. Takut pulak aku rasa. Haha~

KH cakap macam biasa la, nak beristerikan aku. Dari dulu lagi. Bukan aku yang melayan dia. Entah kenapa tetiba dia cakap nak kahwin dengan aku dua tahun lepas. Makin kerap sejak tahun lepas. Aku memang menolak la. Memang aku tak nak kahwin dengan dia sebab dia tu laki orang.

Ops, jangan salah sangka. Bukan aku yang menggedik nak dengan laki orang, okay. Perkenalan kami secara tidak sengaja semasa aku mengikuti Bakti Siswa di Pantai Barat Semenanjung Malaysia. Kami diperkenalkan oleh ahli keluarga angkatku. Kebetulan memang dia pekerja bagi syarikat ayah angkatku.

Sumpah, aku tak tau dia tu suami orang, sampai lah ada kawan dia menyapanya di Fb bertanya sudah ada berapa orang anak. Ku sangkakan kawan-kawannya memerli dia. Tetapi bila aku membaca jawapan dari dia, baru aku tahu. Korang boleh rujuk entri ni (sila klik). Tapi jangan kutuk pasal cara penulisan ya, masa ni masih baru lagi. Haha~

Dia kata, kalau aku jual mahal lagi la lelaki akan cuba dapatkan. Macam tercabar begitu. Rasa takut juga kalau fikirkan. Aku cakapkan kepada dia, aku akan bagitau si dia untuk segera meminangku. Haha~ Sebenarnya, aku bajet je.. Tak ada orang pun yang serius dengan aku. Kesian, kan?

Si dia tu? Entah la, dia memain jer. Sedangkan hatinya untuk orang lain masakan ada hatinya untuk aku, kan? Aku jer yang tergediks nak kan dia. Sakit hati jer rasa.

Tapi, aku memang tak kisah. Lagipun banyak perbezaan antara kami. Aku rasa nak jer cecepat tahu apakah penghujung cerita kami ni.

Kalau macam tu, boleh la aku terima KH. Lagipun dah lama aku kenal dia. Haha~

Buat masa sekarang, tak teingin aku nak ambik laki orang. Tapi masa ke hadapan tak tau la kalau takdir dah tentukan.. Aku pun berhak untuk menentukan kehidupan aku sendiri, kan?

Terngiang-ngiang pulak kata ayah, kalau pada umurku sekarang ni tak kahwin lagi, ke hadapan nanti yang akan datang masuk meminang tu adalah laki orang atau bekas laki orang. Takut pula aku dengar.

Aku tak kan ambik laki orang. Jangan risau k.

Aku akan kuat menjadi diri sendiri, bahagia dengan diri sendiri.


P/s: Pak cik, aku tak larat sangat. Sampai bila lagi ko kenal aku? Kalau aku tak layak untukmu, tinggalkan aku saja. Jangan seksa aku macam ni.


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker