Langkau ke kandungan utama

Setiap Blog Ada 'Luck' Tersendiri


Assalamualaikum...


Aku nak kongsilah serba sedikit yang aku tahu serba sedikit dalam dunia blogging ni. Ya, aku tak sepopular dan sekencang blogger lain. Tapi aku tak kisah sebab masing-masing ada ‘luck’ tersendiri. Aku cakap macam ni sebab aku baru perasan mengenai hal ini semalam.

 Macam mana aku boleh terperasan? Aku ada dua blog. Satu blog ni dan satu lagi blog lain yang aku sengaja rahsiakan sebab aku tengok keikhlasan orang yang berkawan denganku. Adakah dia akan layan blog kedua aku tu sebaik dia layan blog aku ni atau tidak.

Blog kedua tu dikunjungi oleh mereka yang lain. Ada juga mereka yang sama lebih sukakan blog kedua tu berbanding dengan blog pertama ni. Aish, ini membikin rasa cemburu blog pertama. Hehe~


Blog Pertama: Cemburu la dengan ko, blog kedua. Follower ada 50 blogger lebih saja tapi blogger otai pun datang komen kat badan ko.
Blog Kedua: Ko cemburu ke? Aku pun tak tau tetiba saja blogger otai tu datang komen. Seingat aku tak de pun pergi ke blog dia.


Blog Pertama: Apa perasaan ko?
Blog Kedua: Memang terharu la. Ye la, kita kan budak baru  ada blogger otai datang komen, memang terharu la. Rasa best sangat dan ko kena tolong aku bangunkan blog tu juga.


Blog Pertama: Ye la, nanti aku tolong ko bangunkan blog. Aku nak tahu ni, apa yang ko buat sampai dia datang tulis ‘tatu’ kat badan ko?
Blog Kedua: Aku tak buat apa-apa. Aku sekadar tulis entri macam biasa. Mungkin dia suka dengan gaya aku kot.


Blog Pertama: Apa gaya ko? Konsep ko apa?
Blog Kedua: Gaya santai. Konsep blog tu lebih kurang ko juga cuma tak ada la tulis panjang lebar macam blog ni.


Blog Pertama: Habis tu, aku kena tulis bagi pendek jugak ke?
Blog Kedua: Tak perlu. Ko ada gaya ko yang tersendiri. Aku ada gaya aku tersendiri. Kalau sama je gaya kita, tak best la. Kat mana pula tuan blog kita tu nak melepaskan perasaannya? Kesian dia. Dia tu kesunyian. Kat blog la dia boleh kongsikan sesuatu.


Blog Pertama: Eh, kenapa ko lebih tahu pasal tuan blog kita tu berbanding dengan aku?
Blog Kedua: Ko tu tak sensitive. Tu la pasal. Apa kata kita bersaing untuk raih kasih sayang tuan blog kita tu?


Blog Pertama: Ok.. Set.
Blog kedua: Deal. Aku tak kan biarkan ko menang. Haha~

Blog Pertama: Shyyuu, diam. Cik tuan blog kita tu tengah tidur. Nanti terjaga pula.
Blog Kedua: Eh, ko dah sensitive.


Blog Pertama: Kan aku dah kata, aku tak kan bagi ko menang. =P
Blog Kedua: Aku tak kan kalah


P/s: Nantikan tips blog dari aku yang menggamit pengunjung, follower dan komen. Mesti korang nak semua ni, kan? Tunnngggguuu~



Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




              

Ulasan

  1. ko ada blog kedua ke??

    tak nampak pon.

    p/s : menanti tips otai :P

    BalasPadam
  2. ada blog kedua? nk tgk..xtau pun seblum ni

    BalasPadam
  3. Betul tu...setiap blog ada luck sendiri... :)

    BalasPadam
  4. ada blog lain ke kak..

    anip punye blog ni,bila update dah xkeluar kat dashboard la kak.. malas dah blogging :(

    BalasPadam
  5. errr.. knapa ta pernah tau ada dua blog ??

    BalasPadam
  6. otai komen blog kak sha??? sumpah jeles nie...hihihi....=) ape tips nyerr?? =P

    BalasPadam
  7. Keroro: ada.. memang la tak nampak, aku sembunyikan daripada pengetahuan semua. haha~

    Tips, alamak rasa mcm tersalah cakap pula. Haha~

    otai? Mana ada..

    BalasPadam
  8. KB: ada. Tapi mana boleh tengok. nak biar blog tu naik sendiri.. tak nak bergantung dgn blog sha yg ini =)

    sebelum ini tinggalkan ia. kesian ia.. tuan yg tak bertggjwb. hehe~

    BalasPadam
  9. sha ada dua blog yang boleh bercakap sesama sendiri?..dahsyat!!!hehe

    BalasPadam
  10. Cik Ross: Eh, tau? Ada banyak blog juga ek?

    BalasPadam
  11. wan: ya, dua dunia yg berbeza =)

    BalasPadam
  12. ade dua blog rupenye...dlm diam erk kak sha

    BalasPadam
  13. Erkk.. Tatau ponn.. .. aiseyyyy.. :(

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker