Langkau ke kandungan utama

Muka Berseri-Seri, Pakai Apa




Assalamualaikum.

Aku teruja nak kongsi dengan korang review tentang produk yang aku pakai sekarang ni.

Masa bulan Puasa bebaru ni, muka aku burn (sun burn). Gila r, dah la boyfriend nak datang rumah tapi muka aku hitam legam, dengan jerawat lagi penuh muka. Ahaks, gediks je cakap Bf padahal sepupu jer pun! Hahaha~

Aku tak perasan yang kulit aku dah terbakar dek matahari sehinggalah seorang teman serumahku menegurku. Aku tanya dia, apa yang harus aku buat. Dia jawab, beli la sun block atau BB cream.

BB cream

Tak lama lepas tu, memang aku pergi kedai dan grab sun block dan BB cream. Sun block tu aku tak nak cerita sebab aku tak berapa suka, berminyak. Tapi aku suka dengan BB Cream. Aku beli BB Cream Safi. Best. Bau pun wangi. Tak melekit mahupun berminyak.Tapi harga mahal sikit la. RM23 kalau tak silap aku. Kecil saja, 20 gram dengan SPF30.


soy collagen Nurbeutyline

Ops, oleh sebab aku tak de mood nak menulis, aku copy paste saja twit aku kat sini. Korang bacalah dari bawah ye. Hehe, dasar pemalas!


                      __________________________________________

aku plak tau aku bknnya istiqamah nk bt tiap2 hr. Jd bli je yg rm60 dpt 3kotak. Settle.

nk mkn ke x ke, x la ralat sgt. Dh murah je. Rm2 je 1 sachet. Ala standard air h0rlick je

kesannya bl hbs 2kotak bru nk nampak. Dlm 20hr mcm tu. Biar lmbt, asl slmt. Eheh!

tp ok la kn.. Nk beli yg rm200+, kna aml 3bln. 600 mlyg.. Lbh smpn je

skrg bru msuk kotak ke 3. Tp kdg2 xsmpt nk minum la. Air pns xda la. Dh knyg la. #alasan

kena mnum 2x shri. Tp aku ambk 1 je. Jimat. Hehe. Pdhal, mls. HuhuiBottom of Form

msuk kotak ke3, mknanya kena siap duit la nk beli set pr0m0 3kotak rm60. Nk cb mnum smpai xda parut

kwn2 pn dh tgur aku dh cerah. Bbru tukar krja. Kna pns mthri, sunburn. Nk mnum smpai putih mlepak. Hahaha

mmg best la prsnnya bl sblm ni kwn2 duk kata kulit aku truk. Tp skrg di0rg puji.

tp produk ni kesannya stakat yg kita mnum la. Dia pause. Dlu aku dh gn tp st0p. Ia pn stop. Tp x jd truk. Pause sj.

jd aku nk gn smpai dpt kesan yg aku ingini. Then st0p.

skrg bru msuk kotak ke 3. Tp kdg2 xsmpt nk minum la. Air pns xda la. Dh knyg la. #alasan

tp ok la kn.. Nk beli yg rm200+, kna aml 3bln. 600 mlyg.. Lbh smpn je

kesannya bl hbs 2kotak bru nk nampak. Dlm 20hr mcm tu. Biar lmbt, asl slmt. Eheh!

nk mkn ke x ke, x la ralat sgt. Dh murah je. Rm2 je 1 sachet. Ala standard air h0rlick je

aku plak tau aku bknnya istiqamah nk bt tiap2 hr. Jd bli je yg rm60 dpt 3kotak. Settle

sbnrnya pr0duk2 d psrn ni, klu hrga rm200+ mmg cpt brkesan. Tp aku xbnyk duit nk bli

ala, aku pkai brg murah2 je pn. Jnj ada quality. Tanaka xpkai pn. Xbeli wlpn tringinlah jgk. Hehe.

ala, aku pkai brg murah2 je pn. Jnj ada quality. Tanaka xpkai pn.

jd klu org tny, aku akn ckp: pkai oxy, bb cream, pixy, bdk sjuk. Mkn soy collagen nurbeautyliner. Korg cb lah!

bb cream safi. Bedak pixy. Bedk sjuk pkai mlm2. Jgn xpcya keupayaan bdk sjuk. Magik tau!

ok aku bgtau aku guna apa. Oxy cleanser. Sheshido mask black mud (smggu 2x). Nurbeautyline soy collagen (mnum).

nk tau aku bt mcmna? Er, bnyk sbnya aku pn xpst yg mn 1. Mgkn sb BB cream?

msti la nampak mnyerlah.. Kwn2 duk puji2 aku. Aku, biasa je la. Ye la, dh biasa bjrwt tkut jrwt mncul lg

korg byg'n la. Dlu sunburn,bmnyk, bjrwt, bprut,pori2 tbuka. Tp skrg, dh cerah,jrwt xda, parut hlg,pori2 xnmpk. Bygkn2..

aha, wjhku dh mkin ok. Prut jrwt dh pudr, jrwt dh xbnyk, pori dh ttup. Dh cerah, dlu sunburn.


Kesimpulan

Jadi, tak rugi pun korang guna macam aku guna. Murah pun murah tapi kesannya alhamdu lillah. Ni ramai dah duk puji aku makin berseri-seri. Gembira ada, bangga pun ada. Rasa best pun ada. Ye la, kulit dah cantik macam orang lain malah lebih cantik.

Cubalah..

Nak cantik, kena rajin sikit.

tag: Review Sheshido Mask, review soy collagen Nurbeutyline, review soy collagen Nurbeutyliner, review muka berseri, review produk terbaik.


Aku mohon permisi dulu ya. Hehe~
Sampai jumpa lagi.

Ulasan

  1. 3hb Sept- hari ni pun ada orang kata jerawat aku dah kurang. Aku pakai apa. Aku bagitau la..
    Gembira sebab kawan kawan dah perasan akan perubahan kulitku.
    Aku pulak perasan kulitku makin cerah lebih dari semalam, pada hari ini. Gembira.

    BalasPadam
  2. hye assamalamualaikum!!! sekarang ni awak amal soy collagen nurbeautyline yang 3kotak RM60 tu lagi ke? cause sy baru nak consume =)

    BalasPadam
  3. waalaikummussalam.

    Saya sudah tidak consume lagi sebab malas sikit nak bancuh-bancuh ni. Saya lebih suka minum terus. Macam Innershine.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker