Langkau ke kandungan utama

Tips Cara Dapatkan Duit Dalam Akaun Ditolak Tapi Duit Dari ATM Tidak Keluar

 
 
 
Duit dalam akaun ditolak tetapi duit dari ATM tidak keluar. Memang cuak juga bagi mereka yang pernah alami perkara sebegini tambahan pula jika duit yang hendak dikeluarkan itu merupakan jumlah yang banyak. Apa yang patut dilakukan dan apakah prosedurnya, pasti berada di dalam benak, kan. Ada tips cara dapatkan duit dalam akaun yang ditolak tapi duit dari ATM tidak keluar.
 
Aku juga mengalami perkara yang sama minggu lepas. Pada 11hb Mei 2016, aku pergi ke bank. Biasanya aku akan ke Bank CIMB Wangsa Maju yang dekat dengan Wangsa Walk tu selepas punch in dan turun pergi bank dan naik balik, pada waktu pagi. Sebab pada waktu pagi tidak ramai orang di bank.
 
Memang yakin duit masih ada seratus lebih dan periksa juga baki yang masih bersisa. Ya, seratus lebih lagi tinggal dan boleh keluarkan sehingga tinggal RM20 dalam akaun. Jadi dengan selambanya aku menekan butang mengikut apa yang diperlukan. Tapi tak boleh. Mungkin sebab mesin Auto- Teller Machine (ATM) tak ada duit kecil. Ok la, aku cuba lagi. Tetap sama, tidak dapat keluarkan duit.
 
Aku pindah pula ke ATM sebelah. Eh, insufficient? Tak cukup baki? Pelik. Kan ada lagi baki seratus. Tapi disebabkan suamiku lama menunggu, aku pun menggunakan kad bank lain, Maybank (padahal bank Maybank sebelah jer) untuk cucuk duit.
 
Aku sudah mula rasa sesuatu. I was feel something fishy. Tapi keadaanku agak sibuk di pejabat menyebabkan aku terlupa nak periksa baki dalam akaun CIMB sehinggalah ke hari 13hb. Apabila aku periksa akaun bank aku, eh kenapa ada tolak duit ni? Agak cuak. Ye la, duit tak keluar pun hari tu. Tapi ditolak dari akaun.
 
Terus aku tanya kepada kawan-kawan dan google apa yang patut aku buat. Kawan aku cakap suruh laporkan pada bank. Ya lah, walaupun hanya RM50 tapi tetap juga duit dan bernilai. Bila baca google, diorang suruh pergi bank juga.
 
Maka, aku pun call suamiku dan minta dia hantarkan ke bank. Lagipun, dia belum masuk kerja. Sebelum itu, aku dapatkan dahulu pass keluar dari ketua kerani (CC) bahagian aku bekerja. Aku gerak pukul 9.15 pagi ke bank.
 
Suami bising kata aku cucuk kad sahaja tapi tak ambil duit. Tapi aku menafikan sebab aku dah tunggu duit keluar dan sampai duit tak cukup untuk dikeluarkan (insuffienct). Lagipun aku bukan jenis pelupa.  Sampai di bank, aku terangkan apa yang terjadi. Staf di bahagian khidmat pelanggan suruh aku hubungi call center. Dia masih was-was dan bertanya kepada seniornya. Ya, aku kena hubungi call center dan maklumkan bahawa terdapat masalah. Aku bertanya, adakah perlu untuk datang semula ke bank? Beliau berkata tidak perlu. Beliau menyuruh aku membuat panggilan luar dari bank.
 
Aku cuba hubungi no yang tertera di belakang kad ATM CIMB. Ada mesin operator menjawab dan kena hubungi no yang lain pula. Ah, nantilah buat kat pejabat. Aku hubungi suami dan balik ke tempat kerja.
 
Di tempat kerja, aku bagitau CC aku dah balik. Pass keluar, beliau potong sebab hanya 15 minit sahaja. Lepas tu, aku call no yang tertera. Rupanya, mereka sudah beralih kepada no lain. Kena call no tersebut pula. Dari no 1300880900 ke no 0362047788. Ia masih lagi menggunakan operator mesin. Kena dengar dan tekan no yang bersesuaian. Pilih untuk bercakap dengan perunding kewangan. Ceritakan pasal duit dalam akaun ditolak tetapi duit dari ATM tidak keluar. Diorang akan bagi no tiket aduan. Tunggu selepas 3 hari bekerja, duit akan masuk ke akaun balik.
 
 
 
Tips Cara Dapatkan Duit Dalam Akaun Ditolak Tapi Duit Dari ATM Tidak Keluar
 
1. Hubungi call center
CIMB 0362047788
 
2. Bercakap dengan perunding kewangan
Berikan butiran diri
 
3. Dapatkan no tiket aduan
 
4. Duit akan masuk dalam masa tiga hari bekerja. 
 
Sebenarnya, perkara ini adalah perkara biasa berlaku. (Biasanya orang kata Maybank selalu terjadi). Ini adalah disebabkan ada kesalahan ATM itu sendiri. Apabila kita membuat laporan, pihak bank akan memeriksa duit dalam ATM tersebut dan akan terdapat lebihan duit (duit kita la tu). Mereka akan masukkan balik ke dalam akaun kita. Tapi syaratnya, kita kena lapor. Kalau tidak lapor, susah sikitlah pihak bank nak tahu akaun siapa yang kena tolak tapi duit tak keluar.
Alhamdulillah, aku dapat balik duit setelah hampir dua hari bekerja. Syukur, masih ada rezeki aku. Nasihatku, kepada sesiapa yang mengalami masalah yang sama, report sahaja. Tidak perlu letih-letih ke bank. Tunggu dalam masa tiga hari bekerja, untuk tempoh duit kembali masuk ke akaun. Jika lebih dari tiga hari, call balik dan bagi no tiket.
Selain itu, pentingnya ada akaun online banking. Senang nak periksa. Aku pun rasa nak buat juga Maybank2U. Dah cuba buat dulu tapi asyik tak lepas je. Nak kena call dulu untuk pihak bank buka sekatan akaun la, kena pergi ke banklah. Tengoklah, nanti rajin sikit, nak buat juga. Senang berurusan bila ada banking online ni.

Ulasan

  1. Proses ambil balik duit amat sukar dan sulit juga. Harap hal ini tidak akan berlaku pada I.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul memang sukar nk dapat balik...saya punya dah dekat sebulan..dah dapat 2 kali ni report ...

      Padam
  2. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    BalasPadam
  3. Assalam. Saya juga pernah mengalami kejadian wang hilang dari akaun. Saya nak tambah sesiapa yg mengalami kejadian yg sama, boleh lah failkan tuntutan dengan OFS (Biro Pengantara Kewangan) jika pihak bank tidak memulangkan wang yg hilang.

    Senarai bank yg menjadi ahli OFS - http://www.ofs.org.my/bm/our_members

    Link ofs saya share dibawah :
    http://www.ofs.org.my/bm/company_overview

    BalasPadam
  4. ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
    Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

    BalasPadam
  5. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    BalasPadam
  6. HARI BAIK SEMUA ORANG !!!

    Saya Puan Susan Logan, Kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. pelanggan dan pemohon kami Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak, dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda bersama dengan Bank Dunia dan Bank perindustrian, sila hubungi kami dengan menghantar e-mel kepada kami di: (susanlogan1975@gmail.com)

    PERKHIDMATAN PERIHAL YANG TERMASUK TERMASUK:

    * Pinjaman komersial.
    * Pinjaman peribadi.
    * Pinjaman Perniagaan.
    * Pinjaman Pelaburan.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pemerolehan Pinjaman.
    * Pinjaman pembinaan.
    * Pinjaman Kad Kredit
    * Pinjaman Penyatuan Hutang
    * Pinjaman perniagaan dan lain-lain:

    Puan SUSAN LOGAN
    WhatsApp atau Teks: (+ 14169078157)
    E-mel: (susanlogan1975@gmail.com)

    CATATAN; Kami menyediakan pinjaman tanpa faedah sebanyak 2%, jadi kami boleh mengatakan bahawa kami menyediakan PINJAMAN TANPA Jaminan, Anda tidak perlu merasa teruk atau kecewa dengan bank yang meminta cagaran

    Terima kasih dan salam mesra

    BalasPadam
  7. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}


    WhatsApp:(+44) 7480 729811
    Tel....(+44) 7480 729811
    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam
  8. Ia luar biasa apabila saya fikir semuanya telah selesai dengan saya, nama saya susan garcia, dari phillipine, Mrs. Karina Rolanda datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat terhutang budi kepada orang-orang yang saya meminjam dari geng memerangi saya dan kemudian menangkap saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tangguh diberikan kepada saya apabila saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan membuat wang untuk membayar semua hutang yang saya terima jadi saya diberitahu bahawa ada pemberi pinjaman sah secara online jadi saya harus mencari melalui blog yang saya ditipu sebelum tetapi apabila saya menemui SYARIKAT KARINA ROLAND LOAN, Tuhan mengarahkan saya untuk iklannya di blog kerana tarikan saya untuk itu benar-benar satu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu saya memohon dengan penuh semangat selepas beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga dan dalam masa 24 jam saya telah dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi ketika saya bercakap dengan anda sekarang saya boleh jelaskan semua hutang saya dan sekarang saya mempunyai supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya makan atau mengambil pembiayaan, apa jua keputusan saya tidak mempunyai urusan dengan Polis, saya kini wanita yang bebas. Anda ingin mengalami kemerdekaan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu menerusi e-mel syarikat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak boleh membahaskan fakta bahawa dalam kesulitan dunia ini anda memerlukan seseorang untuk membantu anda mengatasi kewangan perolehan dalam hidup dalam satu cara atau lain, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Karina Roland di alamat di atas supaya anda dapat mengatasi kemelesetan kewangan dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya melalui e-mel berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Sentiasa menjadi positif dengan Puan KARINA ROLAND dia akan melihat anda melalui semua cabaran kewangan anda dan kemudian memberikan anda pandangan kewangan dan kebebasan baru untuk mengatasi semua kebimbangan anda.

    BalasPadam
  9. Sekiranya bank anda tidak memberi pinjaman kepada anda, terdapat tempat yang sah di mana anda boleh mendapatkan pinjaman asal. Saya ingin mendapatkan pinjaman institusi yang saya dapati dalam talian untuk semua saudara Muslim yang mencari pinjaman cepat untuk menyelesaikan masalah yang dikehendaki. Saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700,000,000. dari ibu KARINA ROLAND LOAN COMPANY yang saya gunakan untuk mengubahsuai rumah sakit saya dan untuk melengkapkan perniagaan saya. Saya mendapat pinjaman daripada mereka beberapa bulan lalu. Saya meminjam dari mereka kerana terdapat banyak syarikat pinjaman palsu dalam talian. Saya juga memperkenalkan abang saya yang juga mendapat pinjaman sebesar Rp. 500,000,000 dari SYARIKAT KARINA ROLAND LOAN. Sebelum saya menghubungi mereka untuk pinjaman, saya juga melakukan banyak kajian tentang mereka dan mendapati mereka benar-benar sahih. Mereka tidak seperti syarikat pinjaman barat yang palsu. Jadi saya meminta pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka menyediakan pinjaman mengikut undang-undang dan peraturan Islam. Tiada Jaminan Diperlukan. Tiada kos tersembunyi. Mereka meminjamkan proses yang cepat dan mudah. Tetapi anda mesti dapat meluluskannya. dan Anda juga mesti membayar balik pinjaman mereka pada waktu yang ditetapkan. Saya ingin bertanya kepada semua orang Islam yang benar dan tidak ada muslim untuk menghubungi ibu karina yang baik di e-mel atau WhatsApp: +15857083478 (karinarolandloancompany@gmail.com) anda boleh menghubungi saya untuk memberi nasihat juga melalui e-mel (nurraysadiena@gmail.com)

    BalasPadam
  10. Halo semua
    Nama saya JOSEPHINE JUMAWAN CABALLO, saya tinggal di bataan orion, phillipine. Saya ingin berterima kasih kepada ibu yang baik KARINA ROLAND karena membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya mengalami pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya membutuhkan pinjaman selama 2 tahun yang lalu untuk memulai bisnis saya sendiri di kota dari Orion. tempat tinggal saya dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Dubai yang menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat frustrasi karena kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di dubai, karena saya berhutang pada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya apa-apa untuk dijalankan, pada hari yang sangat setia teman saya memanggil Susan Ramirez setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Mrs. KARINA ROLAND LOAN COMPANY, jadi saya terpaksa menghubungi Susan Ramirez dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Mrs. KARINA ROLAND bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya terpaksa berani dan saya menghubungi Mrs. KARINA ROLAND dan saya terkejut dengan pinjaman saya sedang diproses dan dilanjutkan dan dalam waktu 6 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus memberikan informasi tentang kerja yang baik dari Ibu KARINA ROLAND jadi Saya menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Email. PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp hanya +1 (585) 708-3478 dan saya jamin Anda akan memberikan informasi seperti yang telah saya selesaikan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Mrs.karina Roland email saya : (josephinejum interviewaballo@gmail.com) semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai Mrs. KARINA ROLAND untuk mengubah kehidupan finansial saya.

    BalasPadam
  11. Tolong dengarkan semua orang Brain Hackers Tech World ini adalah syarikat penggodam ATM yang asli dan dipercayai, sebab mengapa saya mengatakan mereka dipercayai adalah kerana saya mendapat kad kosong yang diprogramkan dari syarikat itu, bukan lagi berita bahawa banyak syarikat penggodam dalam talian adalah palsu, saya telah menghubungi sekian banyak orang untuk kad yang sama ini tetapi tidak ada yang dapat memberikannya, semua yang mereka minta dari saya adalah wang, wang dan wang pada akhirnya mereka masih akan memberi saya cerita lain tanpa memberikan kad, saya tidak mengatakan bahawa mereka tidak syarikat sebenar di luar sana, tetapi kebanyakan mereka yang saya hubungi adalah penipu, Penggodam otak adalah satu-satunya syarikat yang memenuhi kehendak saya. Itulah sebabnya saya meluangkan masa untuk memberitahu anda bahawa walaupun menghadapi cabaran yang anda hadapi kad ini dapat mengubah kad anda dalam masa kurang dari 3 hari dengan cara yang sama ia mengubah hidup saya untuk selamanya, saya merasa sukar untuk memberi makan keluarga saya tetapi sejak hari saya menerima kad ini sehingga sekarang wang tidak menjadi masalah saya, anda boleh menghubungi syarikat untuk maklumat lebih lanjut VIA brainhackers@aol.com

    BalasPadam
  12. Salam kekasihku
    Saya benar-benar tidak tahu dari mana hendak memulakan testimoni saya kerana nama saya yang sangat gembira ialah Esteri Mumpung, dari Phillipine, Puan Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menghilangkan semua kesedihan saya.
    Sungguh mengagumkan apabila saya berfikir bahawa semuanya telah selesai dengan saya, saya sangat terhutang budi sehinggakan orang-orang yang saya pinjam dari geng itu memerangi saya dan kemudian menahan saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan tempoh rahmat diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menjana wang untuk melunaskan semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahawa terdapat pemberi pinjaman dalam talian yang sah jadi saya perlu mencari di blog yang saya ditipu sebelum ini tetapi ketika saya menjumpai SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMA, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog kerana tarikan saya terhadapnya benar-benar suatu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan dan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu, saya melamar dengan penuh semangat setelah beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga Pengarah dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi kerana saya bercakap dengan anda sekarang saya mempunyai hapus semua hutang Saya dan sekarang saya mempunyai pasar raya dan pelaburan saya sendiri di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat membeli-belah di Malaysia tidak lama dahulu dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil kewangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polis, saya sekarang wanita bebas.
    Anda ingin mengalami kebebasan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu melalui e-mel syarikat: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Puan Rebbacca melalui nombor whatsapp +14052595662.

    Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahawa dalam dunia kesulitan ini, anda memerlukan seseorang untuk menolong anda mengatasi masalah perolehan dalam hidup anda dalam satu atau lain cara, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Rebacca Alma di alamat di atas sehingga anda dapat mengatasi masalah kewangan dalam hidup anda.

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (esterimumpung77@gmail.com)) . Semoga Tuhan memberkati anda semua.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker